Wat zijn leads?

Op deze pagina zal ik uitleg geven over het marketingbegrip leads, zodat jij een duidelijk beeld hebt wat leads zijn. Daarnaast zal ik extra tips geven om meer leads te krijgen voor jouw bedrijf.

Leads, een duidelijke uitleg 

Als je bezig bent met je bedrijf dan wil je natuurlijk meer klanten, maar om meer klanten te krijgen heb je eerst leads nodig.

Leads zijn mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Makkelijker gezegd; Leads zijn potentiële klanten voor jouw bedrijf. 

1 potentiële klant = 1 lead

Voor elk bedrijf zijn leads belangrijk om ervoor te zorgen dat het bedrijf blijft groeien, idealiter gezien wil je dan ook werken met een lead generator. Als jij een sterke marketingstrategie hebt dan zal je wekelijks een vaste stroom aan nieuwe leads krijgen. 

Twee verschillende soorten leads

De ene lead is de andere lead niet. Een lead kan je in twee verschillende groepen onderverdelen. 

Een koude lead

Een koude lead wilt zeggen dat de persoon of het bedrijf nog nooit contact heeft opgenomen met je bedrijf, maar wel interesse heeft getoond in jouw dienst of product. Dit kan zijn dat diegene wel al op je website is geweest of volg op een van jouw social-media kanalen. 

En een warme lead

Een warme lead wilt zeggen dat de persoon interesse toont in jouw product of dienst en al een keer contact met je heeft opgenomen. Dit kan zijn doordat de persoon al een keer gevraagd heeft hoeveel het kost om bij jouw een training af te nemen. 

Het heeft dus niks te maken met de temperatuur van buiten, maar alles met de interesse in jouw product of dienst. Een koude lead wil je dan ook eerst opwarmen en zo beïnvloeden dat ze een warme lead worden. Dit kan je doen door waarde te geven en door niet direct je product of dienst aan te bieden. 

Een warme lead heeft al interesse getoond, alleen is misschien nog niet helemaal overtuigd van jouw diensten. Bij deze is het dus belangrijk om bezwaren weg te nemen en om bijvoorbeeld eens uit te nodigen voor een proefgesprek. 

Tips voor personal trainers om aan meer warme leads te komen

  • Lok interactie uit op je social-media kanalen 
  • Hou het gedrag bij van mensen op je mailinglist, zodat je kan segmenteren
  • Geef een gratis e-book weg 
  • Laat mensen simpel een vrijblijvende proeftraining bij je inplannen
  • Doe een gratis leefstijlcheck
  • Maak een gratis kookboek 
  • Maak gebruik van Facebook advertising
Cookie Consent with Real Cookie Banner
× Hoe kan ik je helpen?