Website voor personal trainers, waar moet je op letten?

Website voor personal trainers, waar moet je op letten?

[vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]Veel personal trainers hebben een website die zij meer gebruiken als een visitekaartje in plaats van als onderdeel van hun businessmodel. We leven in 2021, een tijd waar we veel meer online zijn en daarom jouw potentiële klanten ook te vinden zijn op het internet. In deze blog ga ik je uitleggen waar jij op moet letten bij het maken van een goede website voor personal trainers. [/vc_column_text][vc_column_text]

Waarom is een website voor personal trainers belangrijk?

Als personal trainer ben je waarschijnlijk veel bezig met je offline marketing. Hierbij kan je denken aan visitekaartjes of flyers die jij op de plaatselijke sportschool hebt staan en heb jij misschien nog niet eens een website. Veel trainers hebben wel een website, maar gebruiken dit niet omdat zij niet tevreden zijn of omdat ze niet weten wat ze ermee moeten doen.

Website is meer dan een visitekaartje

De meeste personal trainers hebben een website, omdat hen verteld is dat dit moet. We leven in een digitaal tijdperk en iedereen zit online, daarom is het belangrijk. Echter moet je geen website hebben omdat het moet, maar omdat het een onderdeel is van je marketingstrategie en een tool is om nieuwe leads te verzamelen.

Een visitekaartje gebruik je om contactgegevens te delen, zodat zoveel mogelijk mensen bekend met jou raken. Een website gebruik je om hoog te scoren in Google, kennis te delen, te vertellen over jezelf en je diensten, en om er voor te zorgen dat mensen makkelijk contact met je opnemen via een contactformulier.

Nieuwe klanten aantrekken

Als mensen op zoek zijn naar een personal trainer in de buurt dan doen ze dit op twee manieren:

  1. Vragen aan vrienden, familie en bekenden
  2. Zoeken op Google

Mond op mond reclame is de beste marketing die je kan hebben om nieuwe klanten aan te spreken. Het is daarom ook belangrijk om klanten een maximale klantbeleving te geven en ervoor te zorgen dat zij super enthousiast zijn over jouw manier van het geven van personal trainingen.

Kijk uit voor negatieve ervaringen.

Negatieve recensies of ervaringen van klanten verspreiden zich door een dorp of stad als een lopend vuurtje en hierdoor kan jij een foute naam krijgen.

Zoeken op het internet

Als mensen niet via via een personal trainer kunnen vinden, dan zoeken ze op werelds meest gebruikte zoekmachine van het internet: Google.

Google moet je zien als een vraag en antwoord machine en heeft in Nederland 11,9 miljoen gebruikers. Ook al woon je in een klein dorp, ook bij jou in de buurt gebruiken ze Google. Als mensen een personal trainer zoeken dan kunnen bijvoorbeeld de volgende zoektermen in typen.

  • Personal trainer in (jouw stad)
  • Hulp bij afvallen in (jouw stad)
  • Sporten onder begeleiding

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4263″ img_size=”medium”][vc_column_text]In mijn vorige blog over lokale zichtbaarheid voor personal trainers heb ik geschreven over hoe jij kan werken aan je vindbaarheid op het internet.

Hieronder heb ik nog een enkele tips voor je.

10 seo tips voor personal trainers

  1. Zorg voor een snelle pagina/ website
  2. Doe een zoekwoorden & concurrentie onderzoek
  3. Schrijf voor de bezoeker niet voor Google
  4. Optimaliseer je pagina’s door in ieder geval de site title en meta tag description in te vullen
  5. Maak gebruik van een plugin zoals Yoast of SEOpress
  6. Verzamel backlinks (Websites die naar jouw website door verwijzen)
  7. Upload een sitemap in Google Search Console
  8. Hou resultaten bij via Google Analytics
  9. Plaats regelmatig nieuwe content, zoals blogs
  10. Heb geduld, seo is een lange termijn spel

[/vc_column_text][vc_column_text]

Website zelf maken of uitbesteden?

Je bent gaan ondernemen omdat jij zelf wilt bepalen wanneer je werkt en wat je doet qua marketing en sales. Wat ik vaak zie is dat ondernemers ook de kosten proberen te drukken door zo veel mogelijk zelf te doen. Nu denk je waarschijnlijk ook een website zelf maken of onderhouden hoef ik niet uit te besteden en kan ik beter zelf doen.

Zelf een website maken

We leven momenteel in een tijd waarbij je als ondernemer veel zelf kan doen. Boekhouding kan je volledig automatiseren door bijvoorbeeld een pakket te kiezen zoals MoneyBird en een website kan je tegenwoordig maken met verschillende software systemen.

Populaire CMS om zelf een website mee te bouwen

Hieronder zal ik kort wat verschillende cms systemen toelichten en vergelijken.

WordPress

WordPress is het meest gebruikte CMS systeem ter wereld en is dan ook volledig gratis te gebruiken en te installeren. WP staat bekend als een blog platform, maar heeft sinds het begin een enorme groei gemaakt en is nu een CMS dat je voor alles kan gebruiken. Ook voor e-commerce kan je WordPress goed gebruiken.

Hiervoor moet je dan wel WooCommerce gebruiken en ervoor zorgen dat mensen online kunnen betalen. Dit kan je doen via mollie.com

Handige plugins voor WordPress

  • Askimet (tegen spam)
  • WP rocket (Cache plugin)
  • Yoast (voor seo) of SEOpress
  • TOC+ (inhoudsopgave aan pagina’s)
  • WooCommerce om een winkel aan je site te hangen

Er zijn op het internet en YouTube verschillende handleidingen te vinden om zelf een WordPress website te bouwen. Het is dan ook zeker mogelijk om het zelf te doen.

Wat je jezelf wél moet afvragen is of jij hier de tijd en het geduld voor hebt, omdat er in een website bouwen veel tijd gaat zitten. Vooral als jij niet zeker weet hoe je dit moet doen. Met WordPress kan je verschillende thema’s en pagebuilders gebruiken om een site te maken, maar als je iets aangepast wilt hebben dan zal je dit in de code moeten verwerken. En coderen is echt een vak apart.

Waar je ook voor moet uitkijken bij een WordPress website is dat je site niet te traag wordt door de plugins die jij installeert.

Phoenix van de IMU

Phoenix is een CMS systeem van het bedrijf IMU en bedacht door Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. In theorie is het nog steeds een WordPress site, maar met een eigen template en CMS systeem. Phoenix is bedacht als alternatief op WordPress, wat makkelijker en beter is dan WP. Alleen is dat zo?

Ik moet toegeven dat Phoenix een goed systeem is om zelf een website mee te bouwen die snel is, goed is voor SEO en handig te gebruiken is voor sales funnels. Je zal denken het complete plaatje wat je nodig hebt.

Voordelen van een Phoenix website

  • Snel (dankzij AMP pagina’s)
  • Eenvoudig zelf te maken met een makkelijke pagebuilder en templates
  • Intern linkbuilden goed geregeld
  • Geen extra plugins nodig
  • Makkelijk om een pop-up te maken voor leadgeneratie
  • Elke pagina kan je aanpassen
  • Goede klantenservice

Je zal dan ook denken dat ik nu een fan ben en ook deze site heb gemaakt met Phoenix. Dit is echter niet zo. Als ondernemer vind ik het belangrijk om onderscheidend te zijn of in ieder geval te kunnen zijn.

Ik ben gaan ondernemen, omdat ik het heft in eigen handen wil nemen en zelf de ‘look & feel’ wil bepalen van mijn website.

Een groot nadeel van een Phoenix website, vind ik, dat bijna alle website erg op elkaar lijken en je binnen 5 sec kan beoordelen of een site gemaakt is met Phoenix of niet. Dit is dan ook de voornamelijkste reden waarom ik niet kies voor een Phoenix site.[/vc_column_text][vc_column_text]

Dan is er nog de prijs.

De prijs van een Phoenix website is gebaseerd op een abbonement die je af kan nemen in verschillende vormen.

Phoenix Premium Jaarabonnement – €497,– of €59 per maand

  • Pagebuilder
  • Templates
  • Koppeling met e mail providers
  • Pop-ups en conversie triggers
  • Product Lancering module
  • 2 licenties

Phoenix Ultimate Jaarabonnement – €1497,– of €197 per maand

  • Pagebuilder
  • Templates
  • Koppeling met e mail providers
  • Pop-ups en conversie triggers
  • Product Lancering module
  • Phoenix SEO tools inclusief blogmodule
  • Smart content
  • Content kanon
  • AMP
  • 5 licenties

De eerste gedachte die ik had was; weer een abonnement. Ik heb al zoveel verschillende abonnementen lopen, dat ik er eigenlijk een beetje allergisch voor ben en het liefst zoveel mogelijk uit de weg ga.

Als ik voor een Phoenix site moest kiezen dan had ik gekozen voor het Ultimate abonnement, omdat vooral de SEO tools, AMP en Smart content mij erg aanspreken.

Wil je Phoenix uitproberen? 
Klik dan hier voor een gratis proefperiode.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

WIX

Als je zelf een website wilt bouwen, waarmee je makkelijk pagina’s kan maken dan is WIX het ideale CMS voor jou. De voordelen van WIX is dat het super gebruiksvriendelijk is en redelijk laag in kosten. Het is dus niet volledig gratis zoals WordPress.

Om te beginnen met een WIX website kan je kiezen uit verschillende templates die gemaakt zijn voor verschillende branches. Zo is er ook een categorie voor Gezondheid en Wellness. Alle templates zijn voorzien van een drag & drop elementen, waardoor het makkelijk is om de website naar volledige eigen wens in te richten.

Prijzen van een WIX website

[/vc_column_text][vc_single_image image=”4265″ img_size=”medium”][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Shopify

Shopify is het meest gebruikte en bekendste CMS systeem voor webshops, maar kan je ook gebruiken voor een personal trainers bedrijf. Shopify is laag in de kosten en is heel makkelijk om zelf een website mee te maken en te beheren.

Een nadeel echter is dat je met een goedkoop account geen tot weinig kan verwachten van de klantenservice. Wel zijn er forums waar jij je vragen kan stellen.

Bij Shopfiy kan je ook verschillende thema’s gebruiken die je zelf in kan vullen, dit zijn zowel betaalde als gratis opties. De betaalde opties hebben vaak meer mogelijkheden en zien er beter uit.

Ook voor Shopify heb je verschillende apps die je kan gebruiken om je Shopify site beter in te stellen. Een app die ik sowieso aanraad voor Shopfiy gebruiker is Plug in SEO om je website vindbaar te maken voor Google.

Prijzen Shopify

Shopfiy hanteert verschillende prijzen, maar als je als personal trainer gebruikt wilt maken van Shopfiy dan raad ik om de Basis Shopfiy aan te schaffen.[/vc_column_text][vc_single_image image=”4266″ img_size=”medium”][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]Ben je een personal trainers die naast het geven van training ook nog shakebekers of andere producten verkoopt? Dan kan shopify handig voor je zijn.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Website bouwer inhuren

Zelf heb ik ervoor gekozen om een websitebouwer in te huren. Deze neemt de zorg voor mij uit handen en zorgt dat mijn website altijd blijft draaien op een manier hoe ik het wil. Hiervoor heb ik Tawab ingeschakeld die voor mij meerdere websites heeft gemaakt.

Ik heb met verschillende bedrijven samengewerkt om websites te maken, zowel voor mijzelf als voor mijn klanten. Hierbij heb ik ook verschillende negatieve ervaringen gehad, waar ik uiteindelijk alleen maar van kon leren.

Als jij een webdeveloper of een bedrijf in wilt huren dan raad ik je aan om offertes op te vragen bij verschillende bedrijven, zodat je een duidelijk beeld hebt bij wat mogelijk is.

Een website voor een personal trainers hoeft niet duur te zijn, omdat dit vaak geen moeilijke functies nodig heeft.

11 tips als je website wilt laten maken door een developer

Daarnaast is het belangrijk om jezelf voor te bereiden op een gesprek met een developer, hierbij mijn tips:

  1. Wat is je huisstijl (kleur, lettertype en uitstraling)?
  2. Welke pagina’s heb ik op mijn website nodig?
  3. Welke functies heb ik nodig?
  4. Welke websites vind ik mooi?
  5. Heb je al content klaarliggen voor je site?
  6. Maak afspraken met opleveringen en tussen opleveringen.
  7. Zorg ervoor dat je continu feedback kan geven .
  8. Kies een developer die verstand heeft van marketing/ SEO of werk samen met een online marketing bureau die je hierbij kan ondersteunen.
  9. Wees geduldig maar probeer je website zo snel mogelijk van de grond te krijgen
  10. Hou de communicatie duidelijk
  11. Werk samen met een marketingcoach die je hiermee kan helpen

Een website is nooit 100% af en zal altijd wat aanpassingen nodig hebben, leer daarom ook zelf hoe je kleine aanpassingen kan maken.

Waar je voor moet uitkijken is dat webdevelopers werken met een uurtje factuur, nadat je website is gelanceerd. Na de lancering kan je door het gebruik van je website nog tegen enkele problemen aanlopen. Zorg er dus voor dat je na de oplevering van je website nog tijd hebt om feedback en verbeterpunten aan te geven.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Wat is belangrijk op een website van een personal trainer?

Je wilt een website bouwen en je weet welke CMS je toe wilt passen, top. Dan is het nu tijd om te kijken naar de indeling van een standaard website voor een personal trainer. Het kan natuurlijk altijd per trainer verschillen als we kijken naar diverse diensten, maar een aantal pagina’s zijn erg van belang.

Belangrijke website pagina’s voor een personal trainer

  • Hoofdpagina
  • Over ons
  • Dienstenpagina
  • Blog/ Content pagina’s
  • Contactpagina

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Homepage

De homepage (hoofdpagina) is de meest bezochte pagina van je website, hierbij is het dus ook belangrijk om een goede indruk te maken op je bezoeker. Zie het als een digitale entree van jouw personal trainings bedrijf.

Je wilt hier een duidelijke indruk maken met wat je doet en voor wie jij dit doet. Het is dan ook belangrijk om duidelijk te weten wie je doelgroep is. Algemene teksten en foto’s spreekt niemand aan.

Je wilt juist specifiek zijn. Specifiek in je doelgroep en dus ook specifiek in de content die je op je website plaatst.

De homepage moet een overzichtspagina worden, waar mensen direct snappen wat je doet maar moet ook een plek zijn waar ze makkelijk door kunnen klikken naar de juiste pagina’s. Er moet een goede mix zijn tussen tekst en foto’s. Een homepage met teveel tekst gaat namelijk niemand lezen.

Veelvoorkomende fouten op de homepage

Teveel over jezelf

Een veelvoorkomende fout die ik personal trainers zie maken op de homepagina is dat ze gelijk beginnen om over zichzelf te vertellen. Fijn dat jij jezelf voorstelt, maar mensen willen niet zozeer weten wie jij bent, maar alleen of jij ze kan helpen. Je wilt je bezoekers het gevoel geven dat ze op de juiste plek zijn voor hulp omtrent training, voeding, afvallen en training.

Prijzen

Een andere fout die ik veel sportschool eigenaren en personal trainers zie maken is op de homepage gelijk de prijzen weer te geven. Prijzen kunnen mensen afschrikken, je wilt de prijzen alleen weergeven op het juiste moment. Je wilt niet dat mensen gaan oordelen op basis van de prijs, je wilt dat de bezoeker je eerst leert kennen en ervan overtuigd is dat jij de trainer bent die hem of haar kan helpen.

Sliders

Sliders worden vaak gebruikt als header, omdat dit een leuk visueel effect geeft. Echter zijn er veel onderzoeken gedaan naar het effect van sliders op je conversie (doel van de pagina). Dit komt omdat een slider juist af kan leiden, of dat mensen proberen je tekst te lezen en de afbeelding alweer verschuift zonder dat ze klaar zijn.

Je kan dus het beste irritatie voorkomen door te kiezen voor een statische header met een duidelijke tekst.

Wat wil je dan wel op je homepage kwijt?

  • De USP’s van je bedrijf
  • Duidelijke tekst waarom jij de juiste ‘fit’ bent voor je doelgroep
  • Recensies
  • Duidelijke vormgeving en design
  • Maak je website persoonlijk en pas de content en visuals aan op je doelgroep
  • Doorverwijzing naar blogs en/ of andere belangrijke pagina’s

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Over ons pagina

De ‘Over ons’ pagina is dé plek om over jezelf te praten, alleen dit is niet het enige wat je moet doen. Op deze pagina kan je mensen namelijk ook verleiden om contact met je op te nemen of om een proeftraining bij je in te plannen.

Deze pagina wordt dan ook vaak bezocht met als reden om te kijken of je bedrijf wel betrouwbaar is, wat de drijfveer is van het bedrijf of om te kijken voor eventuele interessante samenwerkingen.

De ‘Over ons’ pagina of de over jouw pagina is de perfecte pagina om mensen mee te nemen in je verhaal. Waarom ben jij begonnen met het geven van Personal Training en waarom is het je passie om mensen hiermee te helpen?

Door je op deze pagina kwetsbaar op te stellen en mensen mee te nemen in je verhaal kan je ervoor zorgen dat je een band met je bezoeker opbouwt.

Vergeet niet dat je de ‘Over ons’ pagina nog steeds schrijf voor je bezoeker.

Het doel van de pagina is om je bezoekers te overtuigen van jouw expertise als trainer.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Diensten Pagina’s

De ‘Diensten pagina’s’ waar jij uitlicht hoe jij je klant allemaal kan helpen zijn de belangrijkste sales pagina’s van jouw website. Als je denkt dat je deze gevuld kan hebben met puur wat informatie over wat jij doet, dan heb je het mis.

Op deze pagina moet jij je bezoekers overtuigen om met jou samen te werken om fitter dan ooit te worden.

Dit is de pagina waar jij ervoor kan zorgen dat je bezoekers, klanten gaan worden of dat jij van bezoekers kwalitatieve leads maakt. Zorg er dus voor dat er zo min mogelijk afleiding op deze pagina te vinden is. Dit is niet de pagina om pop-ups of attention grabbers te plaatsen.

Indeling van een goede salespage

Een goede salespagina heeft maar één doel en dat is sturen op een bepaalde conversie. Voor een personal trainer kan dat zijn om bijvoorbeeld contact op te nemen voor een kennismaking of een proeftraining.

De kans is zeer klein dat mensen die jou persoonlijk nog niet kennen, direct via je website een personal trainings abonnement van een paar honderd euro gaan afsluiten.

Voor de indeling van je salespage kan je gebruik maken van het AIDA model of de TIPS formule.

AIDA model

Het bekendste model voor het maken van je advertentieteksten of salespagina is het AIDA model.

A= attention: trek hierbij de aandacht van de bezoeker met bijvoorbeeld een duidelijke header met een pakkende titel.

I = interest: wek interesse op door duidelijk te maken hoe en waarom jij de persoon het beste kan helpen.

D = desire: creëer een verlangen om met jou aan de slag te gaan. Laat bijvoorbeeld resultaten zien van cliënten die eerder met jou getraind hebben met resultaat waar je bezoeker van droomt.

A= actie: maak duidelijk welke actie de bezoeker moet ondernemen om met jou in contact te komen. Zorg ervoor dat deze knop meerdere malen terugkomt en opvalt.

TIPS formule

Een andere formule die je kan gebruiken naast het AIDA model is de TIPS formule. Deze formule komt uit een boek van Andy Maslen over Persuasive Copywriting.

T = tempt: verleid je bezoeker om je pagina oprecht te willen lezen.
Een gemotiveerde lezer is belangrijk, omdat de kans groter is dat deze overgaat tot actie. Onderzoek wijst uit dat 80% van je bezoekers je headline leest en slechts 20% de rest van je pagina.

Wanneer je in staat bent om met je header een emotie op te wekken, dan zal je lezer deze emotie meenemen tijdens het lezen van de rest van je salespagina. Probeer jezelf dus af te vragen welke emotie jij wil aanspreken op je pagina.

Naast headline of pakkend beeld kan autoriteit of een belofte op resultaat ook al bijdragen aan de verleiding om de rest van je pagina serieus te willen lezen.

I= Influence: het beïnvloeden van je bezoeker
Als je de aandacht van de bezoeker hebt gegrepen is het nu belangrijk dat jij ook geloofwaardig overkomt en vertrouwen krijgt.

Als personal trainer kan je dit bijvoorbeeld doen door te vertellen dat jij x jaar geleden ook niet fit was, maar nu de code hebt gekraakt en andere mensen helpt om fitter dan ooit te worden. Door jouw verhaal te delen laat je zien dat je weet en begrijpt met welke uitdagingen je bezoeker op je pagina is gekomen.

Vertel alleen dat wat relevant is voor je lezer. Nadat je mensen probeert te beïnvloeden over waarom jij de persoon kan helpen is het belangrijk om dit te onderbouwen met ‘social- proof’. Plaatst daarom hieronder recensies of resultaten van klanten die jij hebt geholpen.

P = persuade: overtuig je bezoekers met de aanbod
In de ene laatste fase is het tijd om je aanbod uit te leggen. Als Personal Trainer ga je hier precies uitleggen hoe jij de bezoeker kan helpen. Voordat je begint met het uitschrijven van je dienst is het goed om jezelf af te vragen, wat mogelijke redenen kunnen zijn van mensen om niet met jou in zee te gaan.

Deze redenen om het niet te doen, wil je juist ontkrachten in de tekst die jij gaat schrijven om mensen te overtuigen.

Overtuig je bezoeker van de waarde van je dienst door alle voordelen, unique selling points en met name het eindresultaat van je product duidelijk te maken. Wissel hierin af met tekst en bullet points. Opsommingen pakken meer aandacht dan reguliere tekstblokken en zijn makkelijker te consumeren voor bezoekers die je pagina alleen willen scannen.

S = sell: tijd om mensen te sturen naar de doel van de pagina.
Het laatste puntje in de tips-formule is sale en dus is het belangrijk om je pagina te voorzien van een duidelijke call 2 action. De hele pagina is ingedeeld om bezoekers te overtuigen van jouw dienst en als de bezoekers alles hebben gelezen, weten ze precies hoe en waarom jij de beste keus bent voor hen.

Geef je lezer zoveel mogelijk redenen om direct actie te ondernemen. Soms is het aan te raden om ook bij je call 2 action nog een duidelijke opsomming te maken over wat de bezoeker kan verwachten.

Een tip die ik je mee wil geven bij het maken van je call 2 action is om schaarste toe te voegen.

Je bent een drukke personal trainer en niet iedereen kan maar een proeftraining bij je nemen. Laat daarom bij je call 2 action weten dat je maar beperkt aantal plek per week/ maand hebt. Deze vorm van schaarste wekt urgentie op om uiteindelijk om die knop te drinken.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Blog pagina’s

Ik raad het iedere trainer enorm aan om te beginnen met bloggen, zodra hij/zij een website live heeft staan. Door je kennis te delen via blogs kan jij namelijk je autoriteit en zichtbaarheid enorm vergroten.

Maar nu hoor ik je denken ik ga mijn kennis toch niet gratis weggeven?

Mensen worden niet te dik of niet meer fit, omdat ze niet de kennis hebben hoe het anders moet. Online kun je alle informatie vinden die je nodig hebt om af te vallen. Ook zijn er meerdere social-media kanalen waar je informatie kan vinden omtrent fitness en andere onderwerpen.

Mensen weten alleen niet goed hoe ze deze kennis precies moeten toepassen en zien ze vaak door de bomen het bos niet meer.

Als jij je bezoeker met een pakkend artikel weet te raken en weet te helpen, zal jij altijd Top of the mind blijven bij deze bezoeker.

Zodra deze bezoeker dan denkt aan een personal trainer, denkt ze aan de trainer die hem/ haar heeft geholpen.

Door te bloggen kan jij ook meer website bezoekers krijgen en hoger komen in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Maar je kan deze blog content ook gebruiken als input voor je nieuwsbrief of social-media posts.

Contactpagina

Een goede contactpagina is belangrijk om te hebben, zodat jij het voor je website bezoeker makkelijk maakt om contact met je op te nemen. Let op, dit is de kans dat jij van een websitebezoeker een nieuwe klant maakt.

Een contactpagina is meer dan alleen een pagina met je contactgegevens en/ of een formulier waar mensen gegevens achter kunnen laten. Je wilt op deze pagina laten zien met wie ze contact opnemen, zorg daarom voor herkenbaarheid door een foto van jezelf of van je team hier terug te laten komen.

Er bestaan geen domme vragen, alleen het kan zonde van je tijd zijn als je merkt dat je continu antwoord geeft op dezelfde vragen. Het is daarom slim om op je contactpagina veelgestelde vragen te plaatsen met de daarbij behorende antwoorden.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

Website klaar? Testen!

Nu jij je hele website hebt gebouwd en gevuld hebt met de juiste teksten en content is het belangrijk om je website te testen. Vooral als jij zelf veel mee hebt geholpen aan het bouwen van je website, zie je soms kleine dingen niet meer die je bezoekers wel zien.

Het is daarom goed om je website altijd te laten testen door verschillende mensen uit je omgeving die passen bij je doelgroep. Welke fouten zien zij? Zijn er nog onduidelijkheden die jij nader toe moet lichten? Is het makkelijk om contact op te nemen of om een proeftraining in te plannen?
Door je website te laten testen kan jij ervoor zorgen dat alle fouten uit je site zijn en dat jouw website perfect aansluit om je doelgroep.

Conclusie

Bij het maken van een website voor jouw personal training bedrijf komt veel kijken. Waaronder het maken van de keuze met welk website systeem jij je website laat bouwen. Door middel van deze blog hoop ik je inzicht gegevens te hebben in verschillende CMS systemen.

Daarnaast is het belangrijk dat je altijd onthoudt wat het doel van welke pagina is, zodat jij deze kan vullen met content die aansluit op je bezoeker en stuurt naar het doel van de pagina.

Denk er aan, een website maak je voor je bezoeker en niet voor jezelf.

Een website is nooit af. Er is altijd ruimte voor verbetering of nieuwe content. Blijf dus ook kritisch kijken naar je website en hou altijd de data in de gaten met Google Analytics.

Als je vragen hebt of als je wilt dat ik kritisch kijk naar je website, dan kan je altijd contact met mij opnemen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Nigel May
Nigel May
Eigenaar en Online Marketing Strateeg
onlinemarketingpt.nl

Nigel helpt Personal Trainers om online zichtbaar te zijn en kwalitatieve leads aan te trekken voor een volle agenda.

Gerelateerde blog artikels